Potențialul misionar al internetului
Săptămâna Digitală, organizată recent de Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea din Brazilia, a subliniat potențialul și oportunitățile de misiune oferite de internet, spun reprezentanții regionali ai Bisericii. Desfășurată între 19 și 21 decembrie 2018, Săptămâna Digitală a fost transmisă în direct pe Facebook, YouTube și Instagram de la sediul Diviziunii Sudamericane a Bisericii, aflat în Brasilia. Evenimentul a inclus discuții interactive despre cum pot fi implementate metode noi de a ajuta mai mulți oameni să Îl cunoască pe Isus prin intermediul internetului.
„Comunicarea se schimbă”, a spus Carlos Magalhães, directorul pentru strategii digitale din cadrul Diviziunii. „Influencerii se schimbă. Trebuie să ai autoritate înainte de a vorbi despre un anumit subiect.”
Magalhães a explicat că oamenii din zilele noastre caută oameni care le seamănă, oameni care se confruntă cu aceleași provocări. „Noi căutăm oameni obișnuiți care sunt deja pe internet și care îi pot inspira pe alții [prin intermediul internetului].”
Conducătorii Bisericii au spus că un sondaj recent realizat în gospodăriile de pe tot teritoriul Braziliei a oferit informații care pot fi vitale pentru adventiștii de ziua a șaptea în folosirea internetului ca mijloc de a face misiune în țara sudamericană. Potrivit rezultatelor recensământului național, date publicității în februarie 2018, 116 milioane de brazilieni – sau 64,7% din populație – au accesat internetul în 2016. Dintre ei, 76,4% au spus că, printre altele, s-au abonat la canale care redau conținut video. Potrivit recensământului, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani sunt cei care petrec cel mai mult timp pe internet.
Biserica Adventistă vede un mare potențial în aceste informații, spun conducătorii Bisericii din regiune, care au folosit Săptămâna Digitală pentru a discuta despre metode și oportunități de a se apropia de acest segment de populație.
Noi produse
Confruntată cu această nouă realitate, Biserica Adventistă din America de Sud a lansat în anul 2017 Feliz7Play, un agregator de clipuri video care construiește punți între lumea virtuală și cea reală. Creat inițial pentru a reuni clipuri creștine, a ajuns să creeze produse unice care puteau „vorbi” cu cei care le urmăreau.
Așa s-a întâmplat cu -10: Viața nu este un joc și cu Neegalat. Ambele inițiative au ca public țintă adolescenți și tineri adulți care se confruntă cu dileme emoționale și cu probleme de relații. Potrivit creatorilor, seria prezintă drame reale cu care se confruntă în mod obișnuit „generația online”. În plus, au fost incluse și materiale video ale creatorilor adventiști de pe YouTube.
Din cadrul evenimentului
În timpul Săptămânii Digitale, conducătorii Bisericii și tinerii prezenți au discutat despre diferite subiecte incluse în noile materiale video precum hărțuirea, relațiile, provocările vieții de părinte și iertarea. Evenimentul a prezentat și ceea ce fac oamenii obișnuiți pentru a împărtăși speranța prin intermediul internetului. În același timp, a căutat să îi încurajeze pe oameni să se implice în această inițiativă, iar mulți tineri deja o fac.
Amanda Bravo, de exemplu, în încercarea de a-și depăși timiditatea, a căutat modalități de a-și împărtăși credința pe internet. Bravo, agent de presă, a creat un canal de YouTube pentru a împărtăși ceea ce face ea pentru ca studierea Bibliei să fie mai plăcută. Când a început nu își imagina cum clipurile ei aveau să schimbe viețile a numeroși utilizatori de internet.
„Când încarc un clip nu știu dacă îl va urmări cineva, însă reacțiile oamenilor mă uimesc. Mulți mă contactează pentru a-mi spune că era ceea ce aveau nevoie să audă”, a spus Bravo, care a început să studieze Biblia cu o familie după ce membrii acesteia i-au urmărit unul dintre clipuri.
Dincolo de cifre
Feliz7Play are deja mai mult de 1.400 de clipuri disponibile în portugheză și în spaniolă, ceea ce însumează aproximativ 250 de ore ce material video. Sunt abonate mai mult de 58.000 de persoane, iar numărul de vizualizări trece de 4 milioane. Filmul Libertos, lansat anul acesta, a fost urmărit de mai mult de 1 milion de ori atât de vorbitori de spaniolă, cât și de portugheză.
Pentru Magalhães și echipa lui, cele mai importante cifre sunt cele referitoare la cei care contactează Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea după ce au urmărit clipurile. „În ultimul episod al primului sezon al seriei -10 a fost oferit un număr de telefon astfel încât oamenii să poată suna pentru a vorbi despre problemele lor”, a spus acesta. În primul sfârșit de săptămână după ce acesta a fost încărcat online, producătorii au primit peste două mii de mesaje. Voluntarii s-au ocupat de contactarea fiecărei persoane în parte.
În încercarea de a înțelege cui se adresează, Magalhães a descoperit că cei care îi urmăresc nu sunt doar credincioși adventiști, ci și alți creștini, și chiar și necreștini.
„Am folosit formatul acesta deoarece este unul cu care sunt deja familiarizați”, a explicat el. „Mesajul este același, însă pe internet încercăm să îl transmitem într-un mod care să le permită să accepte conținutul. Este, într-adevăr, o metodă extraordinară de predicare a Evangheliei.”
Sursa: Adventist Review
Powered by WPeMatico