Studiu: îmbunătățirea stării de bine a studenților
Majoritatea studenților din anul I ai Universității Avondale, o școală adventistă din Cooranbong, New South Wales, Australia, sunt mai fericiți după ce au participat la un studiu despre îmbunătățirea stării de bine.
Dintre cei 127 de studenți înscriși la cursul de Fundamentele stării de bine, 103 au acceptat să ia parte la studiu (74 de femei și 29 de bărbați). Notele nu au fost influențate în niciun fel de rezultate pentru a evita raportările eronate din partea studenților. Cursul, oferit de-a lungul unui semestru de 13 săptămâni, consta într-o prezentare interactivă și sarcini individuale săptămânale, integrând o „aventură” educațională, „The Lift Project”.
Autorii Jason Hinze și Darren Morton au observat îmbunătățiri semnificative în sănătatea fizică și mintală, în spiritualitate și în nivelul de satisfacție al participanților cu privire la viața lor. Aceștia au raportat și reducerea simptomelor de depresie, anxietate și stres. Nu mai puțin de 92% dintre participanți au raportat că rezultate pozitive ale intervenției asupra stării lor de bine – s-au simțit mai pregătiți să aibă grijă de ei înșiși și să depășească dificultățile. Descoperirile sunt „Încurajatoare”, au scris Hinze, conferențiar în cadrul Facultății de Pedagogie, și Morton, cercetător în cadrul Centrului de Cercetare a Stilului de Viață, în TEACH Journal of Christian Education (vol. 11, no. 2, 2017).
Cursul de Fundamentele stării de bine
Fundamentele stării de bine explorează o varietate de strategii de îmbunătățire a stării de bine, toate având la bază dovezi științifice. Folosindu-se de teoria și practica stării de bine, cursul arată cum lucrurile știm că ne sunt benefice – precum odihna, alimentația sănătoasă și exercițiul fizic – sunt susținute cu informații științifice și practică.
Scopul cursului este de a pregăti viitoarele cadre didactice să se îngrijească de propria stare de bine pentru a avea cele mai bune șanse pentru succes personal, ca și să le ofere instrumentele de care au nevoie pentru a fi agenți ai schimbării în viețile propriilor studenți în viitoarea carieră didactică.
Studenții au învățat despre starea de bine înainte de începerea proiectului. De-a lungul celor 10 săptămâni de desfășurare a proiectului propriu-zis, ei au răspuns unor provocări zilnice, minore, și unora săptămânale, mai dificile, toate având legătură cu ceea ce învățau în timpul săptămânii.
De exemplu, în prima săptămână au învățat despre centrul emoțiilor în creier – sistemul limbic – și despre structura și funcția sa de bază. Provocarea săptămânii a fost să aibă o atitudine pozitivă, făcând complimente autentice în fiecare zi.
De-a lungul săptămânilor care au urmat, studenții au fost învățați despre mișcare, importanța unui mediu suportiv din punct de vedere fizic și spiritual, căutarea aspectului pozitiv al fiecărei situații, alimentația sănătoasă, somnul adecvat, destresarea și slujirea altora.
Reacții pozitive
Studenții au declarat că le-a plăcut natura provocatoare a proiectului, implicarea în aspectele lui experimentale și oportunitățile de a-și împărtăși unii altora experiențele prin care treceau. Interacțiunea socială a complementat celelalte aspecte ale cursului precum datele științifice și caracterul interactiv, conferindu-i sens.
Fiecare dintre aspectele explorate în cadrul proiectului au putut fi aplicate de fiecare student în parte și împărtășite altora.
Unul dintre participanți a spus: „În viitor, voi încerca să adaptez și să încorporez aceste informații în clasa pe care o voi avea, Cred că este important ca tinerii elevi să se familiarizeze cu aceste informații.”
Educatori pentru îmbunătățirea stării de bine
Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea este o biserică cu tradiție în promovarea unei sănătăți care se adresează tuturor dimensiunilor persoanei – fizică, mintală, emoțională și spirituală, iar Universitatea Avondale ține cont de acest lucru, spun organizatorii proiectului. Includerea unui curs de educație pentru îmbunătățirea stării de bine în primul an de studii reflectă orientarea spre oferirea unei astfel de educații studenților, dar subliniază și importanța sănătății în general pentru profesori, la nivel personal.
Potrivit unui studiu realizat de Milatz, Luftenegger și Schober (2015), cadrele didactice se confruntă cu provocări semnificative în ceea ce privește starea de bine. Într-un alt studiu (Acton și Glasgow, 2015), până la 30% dintre cadrele didactice sunt afectate de epuizare cronică și stres psihologic, până la 40% dintre profesori renunțând la catedră în primii cinci ani de muncă.
Acesta este motivul pentru care promovarea stării de bine a cadrului didactic este esențială, au spus Hinze și Morton. „Este posibil ca oferirea unei educații pentru starea de bine viitorilor profesori să nu îi pregătească doar pentru a se îngriji de propria stare de bine, ci și să îi facă agenți ai schimbării în școala lor”, au scris aceștia. „Toți profesorii și educatorii ar trebui să fie educatori pentru îmbunătățirea stării de bine.”
Sursa: Adventist Review
Powered by WPeMatico