Universitatea Adventistă Loma Linda explorează lumea realității augmentate
Universitatea Loma Linda, o instituție de învățământ adventistă din Loma Linda, California, Statele Unite, introduce folosirea realității augmentate (AR) în pregătirea studenților, cu ajutorul ochelarilor pentru realitate augmentată. Studenții Facultății de Medicină și cei ai Facultății pentru Pregătirea Personalului Medical au ocazia unică de a purta ochelari pentru realitatea augmentată pentru a învăța cum se realizează cateterizarea centrală venoasă.
Realitatea augmentată este definită ca fiind tehnologia care combină experiența lumii reale cu cea a lumii virtuale. Aceasta devine rapid o tehnologie emergentă în educație și a fost studiată în predarea procedurilor chirurgicale, explică Laren Tan, pneumolog în cadrul secției de terapie intensivă a Spitalului Universitar Loma Linda.
Cateterizarea centrală venoasă, pe de altă parte, este o procedură invazivă utilizată în mod frecvent de profesioniștii din domeniul medical, cateterismul venos central, numit și linie venoasă centrală, fiind plasat în zona gâtului, a umărului, sau în cea inghinală. Este folosit adesea pentru tratamentul sau alimentarea intravenoasă.
Modelul clasic de învățare a inserției liniei venoase centrale s-a bazat pe conceptul „vezi, fă, învață pe altcineva”, însă învățarea abilităților complexe ca aceasta prezintă deseori riscuri pentru pacienți, spune Tan.
Utilizarea corectă a dispozitivelor și tehnicilor intravasculare este puternic recomandată utilizatorilor novici, potrivit ghidului Comitetului Consultativ al Centrului pentru Controlul, Prevenirea Infecțiilor în Sistemul de Sănătate. În cazul inserției liniei venoase centrale, Tan spune că învățarea prin simulare a dus la îmbunătățirea cunoștințelor procedurale și a protocoalelor de siguranță.
A început cu o idee
În urmă cu trei ani, o echipă de cercetători ai universităților Loma Linda și La Sierra au adresat o întrebare: cum putem folosi tehnologii inovatoare în regiune fără a cheltui milioane de dolari?
Răspunsul a fost simplu: trimiteți o propunere la Brother, compania care a creat produsul, pentru a folosi ochelarii pentru realitate augmentată AiRScouter în simularea cateterizării venoase centrale. Ochelarii ar permite verificarea ipotezei conform căreia simularea cateterizării venoase centrale de către studenții începători din domeniul medical i-ar ajuta să își dezvolte deprinderile și, în cele din urmă, ar contribui la reducerea numărului complicațiilor în rândul pacienților.
„Le permite celor care își dezvoltă deprinderea să exerseze într-un mediu controlat, reducând presiunea reprezentată de consecințele din viața reală”, spune Tan.
Beneficiile noii tehnici
În fiecare an sunt introduse 5 milioane de catetere venoase centrale (CVC) pentru monitorizarea hemodinamică, prin care se măsoară tensiunea arterială în interiorul venelor, inimii și arterelor. Potrivit cercetării echipei, „utilizarea ochelarilor pentru realitate augmentată în simularea inserției liniei centrale” le permite studenților să exerseze deprinderi complexe într-un mediu controlat fără a resimți anxietatea sau stresul că le vor crea neplăceri pacienților.
„Aspectul unic al realității augmentate constă în faptul că aceasta nu schimbă realitatea din jur, ci îmbogățește ceea ce deja experimentezi”, spune Tan.
În timp ce poartă ochelarii studenții pot citi și pot urmări materiale video. Cu ajutorul realității augmentate, studenții și profesioniștii din domeniul medical respectă protocoalele de siguranță și asigură cele mai bine rezultate pentru pacienți.
Alte utilizări ale realității augmentate
Există numeroase modalități inovative prin care poate fi utilizată tehnologia realității augmentate, potrivit lui Abdullah Alismail, Directorul programului pentru certificarea în polisomnografie și Directorul al programului de educație clinică în cadrul programului de pneumologie în cadrul Facultății pentru Pregătirea Personalului Medical al Universității Loma Linda.
„Aceasta poate fi folosită pentru intubații, ghidajul imagistic cu ultrasunete, ventilația mecanică sau testele de gaze arteriale”, spune Alismail.
Un total de 32 de profesioniști din domeniul medical au participat la cercetarea cu privire la realitatea augmentată, printre ei numărându-se profesioniști din domeniul terapiei respiratorii, medici și tehnicieni în somnologie. Cercetarea și-a propus să demonstreze dacă modelul tradițional poate concura cu tehnică comprehensivă mai avansată de aplicare a cateterei venoase centrale.
Ochelarii pentru realitate augmentată oferă numeroase oportunități următoarei generații de profesioniști din domeniul medical, spune Jonathan Thomas, student al Facultății pentru Managementul Instituțiilor de Sănătate din cadrul Universității La Sierra.
„Cu timpul, medicii vor putea să personalizeze ceea ce văd prin ochelarii pentru realitate augmentată”, spune Thomas. „Dacă nu trebuie să stea cu ochii în hârtii, poate vor putea vedea semnele vitale sau ecografiile în timp ce se concentrează asupra pacientului.”
Potrivit unui chestionar completat de studenții care au folosit ochelarii pentru realitate augmentată, 80% cred că informația proiectată a fost corectă și nu a fost dificil de citit. În prezent, Universitatea Loma Linda are cinci perechi de ochelari pentru realitate augmentată și explorează și alte modalități prin care aceștia ar putea fi folosiți în cadrul programelor lor.
„Vom continua să explorăm modalitățile de utilizare ale realității augmentate în clasă și să le oferim studenților pregătirea practică de care are nevoie pentru a fi cei mai buni profesioniști din domeniul medical”, spune Tan.
Sursa: Adventist Review
Powered by WPeMatico